עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה

רכשתם נכס עם חריגה בבניה? יש מה לעשות

צוות האתר
עורך דין נחלות

כל תוספת בבניה, בין אם של מרפסת, חדר או ממ"ד מחויבת לעבור לפני כן אישור של ועדת התכנון והבניה ברשות המקומית. לעיתים קורה שאדם רכש נכס שנעשתה בו חריגה בבניה או שאפילו נבנתה תוספת ללא היתר כלל והדבר התגלה מאוחר יותר, רק לאחר שכבר קנה את הנכס. ראשית, עדיף כמובן לא להגיע למצב זה בכלל ולבצע את כל הבדיקות הנדרשות לגבי הנכס, כולל לוודא שאין בו חריגה ותוכנית הנכס כפי שהיא כעת תואמת את התשריט שלו שקיים בעיריה. עם זאת, אם כבר קרה מקרה ורכשתם נכס שיש בו חריגת בניה, חשוב להתייעץ עם עורך דין קרקעות מה לעשות. הוא ייצג אתכם מול הרשות המקומית וינסה להעלות טיעונים משכנעים לטובתכם ולהגיע עם העיריה להסדרה כלשהי גם ללא הריסת החלק שיש בו חריגה.

נחלות במושבים- נושא סבוך בתחום המקרקעין

אם תחום המקרקעין הוא נושא מורכב בפני עצמו, כאשר מדובר על נחלות במושבים המורכבות גדולה עוד יותר. נחלה היא שטח קרקע המיועד הן למגורים והן לעבודה, הבעלות על הקרקע אינה של המתגורר בנחלה וזכויותיו על הקרקע הן מעטות יחסית לעיר. כל שינוי או דבר שברצונו לעשות בנחלה הוא מחויב לקבל אישור של רשות מקרקעי ישראל, של האגודה השיתופית של המושב ולעיתים גם מהסוכנות היהודית. לכן, בכל דבר שרוצים לעשות בנחלה, בין אם למכור אותה, לשנות חלק מהיעוד שלה או להגדיל את הזכויות בה באמצעות היוון נחלות חשוב להתייעץ עם עורך דין קרקעות בעל מומחיות בנושא נחלות במושבים.

הפקעת מקרקעין- מה זה ומה יש לעשות?

כאשר לאדם ישנה קרקע בבעלותו, בין אם זו קרקע שעליה נמצא ביתו או עסק שברשותו ובין אם זו קרקע חקלאית, הקרקע נותנת לו יציבות וביטחון. לעיתים קורה מצב בו "שומטים לו את הקרקע מתחת לרגליים" במלוא מובן המילה: גורם ציבורי כלשהו מחליט במסגרת פרויקט או עבודה לקחת לבעל הקרקע חלק ממנה. הדבר נקרא הפקעת מקרקעין. המצב יכול לקרות למשל ע"י הרשות המקומית לצורך עבודות תשתית או בניה ציבורית, ע"י נתיבי ישראל (מע"צ) לצורך סלילת כביש או בניית מחלף ואף רכבת ישראל ועוד. כאשר מתוכננת הפקעת מקרקעין חובתו של הגורם המפקיע להתריע על כך מראש כך שלבעל הקרקע תהיה האפשרות להתנגד. כאשר מתוכנן מצב בו לצורך פרויקט עומד להיעשות שימוש בקרקע שבבעלותכם אל תחכו. פנו אל עורך דין קרקעות שיגיש התנגדות וייצג אתכם כך שהעניין יבוטל לחלוטין או לפחות תקבלו פיצוי מקסימלי בשל הפקעה זו.

שדה ושות' הוא משרד עורכי דין הפועל מעל עשרים שנה. יש לו ניסיון והצלחות במגוון נושאים כמו הפקעות, מקרקעין, כולל ענייני נחלות, גבייה והוצל"פ, ליטיגציה מסחרית ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן