עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה

מה זה הליך התרת נישואים ואיך עורך דין מקצועי יסייע לכם?

צוות האתר

כאשר מדובר בנישואים של בני זוג מדתות שונות, הידועים גם כבני זוג מעורבים, או אם אחד מבני הזוג אינו דתי, או אם מדובר בנישואים אזרחיים בין בני אותו מין, אין להביא את העניין בפני בית דין רבני לתהליך  גירושין, אלא, מדובר בתהליך התרת נישואין אזרחיים, שבו מעורב בית המשפט לענייני משפחה כדי לאשר נישואים אזרחיים. במקרים אחרים, גבר ואישה המזדהים כיהודים ונישאו בטקס אזרחי בחו"ל ונרשמו כנשואים במשרד הפנים יצטרכו לפתור את גירושיהם ולקבל גט מבית הדין הרבני. כלומר, כאשר מדובר בזוג יהודים, בית הדין הרבני מאשר גם נישואים אזרחיים.

הרעיון מאחורי התרת הנישואים האזרחיים

כאשר זוג יהודים מחליטים להתגרש, עליהם לפנות לבית הדין הרבני, שהוא הגוף היחיד בעל סמכות השיפוט בעניין זה. בית הדין הרבני הוא בית דין לענייני משפחה הדן בנושאים כמו אחריות הורית, מזונות בני זוג, חלוקת רכוש, כתובה וכדומה. בין הדין רשאי לבחון חלקים נוספים של הגירושין בנוסף לבית המשפט האזרחי.

אבל מה קורה אם בני הזוג מדתות שונות, כמו אסלאם ויהדות? יהדות ונוצרות? האם צריך ליצור קשר עם בית דין שרעי או רבני? הסיבה היא שלאף אחד משני בתי הדין הדתיים הללו – הרבני או השריעה – אין סמכות לאשר נישואין או להוציא "גט". רק לבית המשפט לענייני משפחה יש סמכות במצבים אלו. מבחינה משפטית, מדובר בהליך אזרחי, ולא דתי בשום צורה. במקרים אלו יש לקבל ליווי מקצועי של עורך דין לענייני משפחה בקריות, כדי לוודא כי אתם מכירים את כל החוקים ועושים את התהליך נכון.

האם אתם זקוקים לסיוע משפטי על מנת לקבל התרת נישואין?

כפי שנראה בהמשך, התרת נישואים אזרחיים היא ביסודה סוגיה פרוצדורלית פשוטה. עם זאת, ניכר גם כי גירושין כרוכים בעניינים רגשיים קשים לגבי עתידם של בני הזוג, רכושם וילדיהם. במילים אחרות, בשלב מסוים, עניינים כמו חלוקת רכוש, אחריות הורית-הסדרי ראייה ומזונות יעלו גם כאשר תפנו לבית המשפט לענייני משפחה בבקשת התרת נישואין. מאחר ומדובר בעניינים חמורים בעלי השלכות מרחיקות לכת, תפקידו העיקרי של עורך הדין בתיק זה הוא לייצג את אחד הצדדים או את שניהם ולסייע בהגעה להסכם גירושין שיוצג לאישור בית המשפט. מטבע הדברים, עורך הדין יכול לסייע גם בכל התהליך הבירוקרטי, הכולל מילוי טפסים, איתור מסמכים מקוריים המעידים על הנישואים, ולעתים אף קבלת חוות דעת מרשות משפטית לגבי הנישואים של הזוג בחו"ל.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן