עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה

גירושין- איך עוברים את התהליך בשלום?

צוות האתר

משפחות רבות היום עוברות את התהליך הלא ממש נעים של פירוק החבילה. הסטטיסטיקה אומרת שכל זוג שלישי בישראל בוחר להתגרש. עם זאת, ככל ששכיחות המהלך עולה, כך עולה גם המודעות לכך שבמיוחד כאשר ישנם ילדים חשוב לבצע אותו באופן הנעים ביותר שאפשר, תוך שמירה מקסימלית על יחסים תקינים ותקשורת בין בני הזוג המתגרשים. כדי לעשות זאת זוגות רבים פונים אל עו"ד גירושין שהוא גם מגשר ובעזרתו יגיעו להסכם גירושין בהליך גישור מחוץ לבית המשפט תוך שכל צד שומר על הדברים החשובים לו ומוותר על דברים אחרים כך שההסכם משרת את שני הצדדים בצורה הטובה ביותר שניתן.

מה המשמעות של משמורת משותפת?

אם בעבר כל אחד מן הצדדים המתגרשים היה נלחם על מקומו בגידול הילדים ובסופו של דבר היה הורה משמורן והורה שלו הסדרי ראיה (הנקראים היום הסדרי שהיה) עם הילדים, היום הדברים אינם תמיד כך. ישנם הורים המחליטים על משמורת משותפת, זאת בין אם כל צד מיוצג ע"י עו"ד גירושין בבית המשפט ובין אם ההסכם נקבע בתהליך גישור. משמורת משותפת משמעה אחריות שווה לשני הצדדים על גידול הילדים. הזמן בו שוהים ההורים במחיצת הילדים הוא שווה וכך גם ההוצאות הכלכליות מתחלקות באופן שווה ככל שניתן. עם זאת, הדבר לא אומר שאין תשלום מזונות, אך הסכום יכול להיות קטן יחסית ולהיקבע בהתאם להפרש ההוצאות בין ההורים (למשל כאשר ביום בו הילד שוהה אצל הורה מסוים ישנה פעילות יקרה) וגם בהתאם להבדלי יכולת ההשתכרות בין ההורים.

אם כבר להתגרש- לפחות שיהיה הפרטנר המתאים…

ממש כפי שחשוב להתחתן או לבנות חיים משותפים עם האדם הנכון, זוגות המגיעים להחלטה להתגרש רואים עד כמה חשוב מיהו האדם ממנו מתגרשים. עד כמה שהדבר נשמע אבסורדי, גם לגירושין ופרידה צריך פרטנר, במיוחד כשמדובר על משפחה עם ילדים. לא כולם הם פרטנרים טובים לגירושין. להתגרש מנרקסיסט יכולה להיות משימה לא קלה בכלל. אדם נרקסיסט יגרום לאדם שלצידו לפקפק בעצמו, להרגיש שהוא לא מספיק טוב וגם שההחלטות או הרצונות שלו אינם מוצדקים. זו נקודת פתיחה לא פשוטה לפירוק חבילה. לכן, לבן/ בת הזוג של אותו נרקסיסט המעוניינים להיפרד חשוב להתייעץ עם איש מקצוע, בין אם בפן הרגשי ובין אם בפן המשפטי כמו עו"ד המתמחה בגירושין מסוג זה שיוכל לסייע בהובלת התהליך עד לפירוק הקשר באופן רשמי.

עו"ד ערן כהן הוא עורך דין לענייני משפחה ובעל ניסיון רב בליווי זוגות או צד אחד בתהליך הגירושין, כולל במצבים מורכבים של גירושין מנרקסיסט. מוזמנים ליצור קשר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן