עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה

באילו מצבים מומלץ לפנות לעורך דין צבאי?

צוות האתר

הצבא הוא גוף גדול ובעל כוח רב. הדבר כמובן הכרחי כדי שייתן לאזרחי המדינה את ההגנה הנדרשת, אך ישנם מצבים בהם כוחניות הצבא והמבנה ההיררכי שלו גורמים לקשיים ברמת הפרט. עפ"י חוק, חיילים שהשתחררו מחויבים לשרת במילואים ולהיענות לקריאות הצבא עד שיקבלו פטור בשל גילם. לא תמיד הדבר קל, במיוחד באמצע החיים כשישנה משפחה ועבודה אינטנסיבית או לימודים באוניברסיטה. שחרור ממילואים באופן קבוע באמצעות פטור דורש הגשת בקשה משכנעת ולשם כך כדאי לפנות לעורך דין צבאי. גם כאשר חשודים או נאשמים בעבירות במסגרת הצבא חשוב לפנות לעורך הדין עוד לפני החקירה. הוא יסייע גם במצבים מורכבים של עריקות או נפקדות.

יש לכם תקופת מבחינים ונקראתם למילואים? יש מה לעשות

צו מילואים יכול להגיע בתקופות הכי מורכבות ועמוסות שישנן. אז כל מה שיבקש מקבל הצו הוא שחרור ממילואים. אחת התקופות העמוסות עבור סטודנט היא תקופת המבחנים. אמנם הצבא משתדל לקחת בחשבון את העניין ולא לקרוא לסטודנטים במהלך תקופת המבחנים אך לעיתים הוא עדיין ישלח צו בתקופה זו. הדרך בה ניתן לקבל את השחרור היא באמצעות הגשת ולת"ם (ועדה לתיאום מילואים) דרך המוסד האקדמי שבו לומדים. ניתן גם לדבר עם קצינת הקישור ביחידה שלכם ולהציג את הדברים. גם אם המילואים לא יבוטלו, יתכן שיקוצרו או יידחו. במצבים בהם ניכרת אטימות והצו נותר כפי שהיה מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני צבא שינחה אתכם איך לפעול.

מתי היעדרות מהצבא נחשבת לעריקות?

כאשר חייל משרת בצבא הוא מחויב להיות נוכח במקום אלא אם כן קיבל אישור ממפקדו להיעדר לזמן מוגדר ומסיבה מוצדקת. כאשר חייל נעדר עד 21 יום הדבר נחשב עדיין לנפקדות, שגם היא נחשבת לעבירה ארך מטופלת עדיין במסגרת היחידה ע"י מפקדיו של החייל. כאשר ההיעדרות היא מעל 21 יום הדבר נחשב כבר עריקות מהצבא וזו עבירה חמורה שעשויה להיחשב בתור עבירה פלילית ולהיות מטופלת  במסגרת מדור עריקים ובית הדין הצבאי. חשוב להיות מלווה ע"י עורך דין צבאי כבר מתחילת התהליך. עורך דין צבאי מנוסה יוכל בעזרת הצגת טיעונים משכנעים להקל בחומרת העבירה ולהמיר אותה לעבירה חמורה פחות שתגרור עונש קל יותר.

משרד עורכי דין MBM מתמחה במשפט הפלילי והצבאי. הוא מייצג ומלווה חיילים החשודים או נאשמים בעבירות שונות ואף מסייע בקבלת פטור מהשירות. מוזמנים ליצור קשר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן