עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה

נפתחו נגדכם מספר תיקים בהוצאה לפועל? כך תקלו על עצמכם

צוות האתר

אף אדם לא אוהב להיות במעמד של חייב כספים, במיוחד לא למספר גורמים. התנהלות מול מספר נושים במקביל אשר פתחו כנגד החייב תיק בהוצאה לפועל היא מלחיצה וגם דורשת השקעת זמן ואנרגיות אשר לא בהכרח מביאה לפתרון המצב. ישנם הליכים שיכולים להקל על המצב. אחד מהם הוא איחוד תיקים בהוצאה לפועל. כאשר מוגשת בקשה לאיחוד תיקים והיא מקבלת אישור, מוקפאים ההליכים שישנם מול כל אחד מהנושים וכל התיקים הופכים לתיק אחד גדול. כך, מאותו רגע ההתנהלות תהיה מול ההוצאה לפועל בלבד. עדיין החייב יצטרך לעמוד בצו תשלומים שיוצא לו ויתכן גם שיוצאו הגבלות נגדו כמו עיכוב יציאה מהארץ אך לחייבים רבים ישנה הקלה לאחר שנכנסו להליך זה.

מה כדאי לדעת על חדלות פירעון ושיקום כלכלי

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי מחליף החל מ 2018 את הליך פשיטת רגל. המטרה בשינוי היא גם לסייע לנושים לקבל חלק גדול ככל האפשר מהסכום המגיע להם וגם לסייע לחייב לעבור שיקום כלכלי. ישנם כמובן תנאים להתקבל להליך זה. מומלץ להגיש את הבקשה בעזרת עורך דין המתמחה בתחום. במסגרת ההליך ישנו קודם כל איחוד תיקים בהוצאה לפועל, מה שכבר מקל על החייב. השלב השני בתהליך הוא בדיקות הכוללות את כינוס נכסיו של החייב לטובת כיסוי החוב. לאחר מכן מוצא לו צו תשלומים המותאם ליכולותיו בו עליו לעמוד. התשלום יחולק בין כל הנושים בהתאם לחלקם היחסי בחוב הכולל. אם החייב עמד בכך התנאים הוא יקבל בסופו של התהליך צו הפטר הפוטר אותו משאר החובות.

בעיות בבניה לאחר פרויקט התחדשות עירונית: מה עושים?

פרויקט התחדשות עירונית הוא עניין מורכב הדורש מדיירי הבניין שהתפנו (במקרה של פינוי בינוי) או חיו תקופה בתוך אתר בניה (בפרויקט תמ"א 38) סבלנות רבה. באופן טבעי יש להם ציפיות גבוהות עם כניסתם לדירה החדשה. עדיין, ישנם מקרים רבים בהם מתגלים ליקויי בניה שעל היזם או הקבלן לתקן או לפחות לפצות בהתאם. הדבר לא תמיד פשוט. חשוב שאת הדיירים ילווה מתחילת התהליך עורך דין שיהיה מעורב בכל השלבים, החל מעניינים הקשורים לדיירים עצמם דרך התנהלות מול היזם או הקבלן ועד התנהלות מול העיריה. חשוב שהוא יהיה גם עורך דין ליקויי בניה מעבר לכך שיתמחה בנושא התחדשות עירונית. כך יכיר היטב את החוקים הנוגעים בעניין ויסייע לדיירים לעמוד על זכויותיהם לאורך כל שלבי הפרויקט, כולל במקרה של ליקויי בניה המתגלים לאחר סיומו.

משרד עו"ד אליוב גרין מתמחה בתחומים שונים במשפט האזרחי מסחרי, החל מענייני הוצאה לפועל וגביית חובות דרך ענייני משפחה ועד מקרקעין על כל היבטיו של נושא מורכב זה. מוזמנים ליצור קשר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן